DANSA TILLSAMMANS 3-4år.
Tillsammans med föräldrar och barn eller far- och morföräldrar kunna hitta glädjen i aktiviteten i sina unga år.. Rörelserna, språket och det rytmiska takterna. En samhörighet med andra kamrater och föräldrar. Ett möte med barnet och skapandet i en fantasivärld där allt kan hända. Följa John med rörelse från golv till tå, krypande djur i olika former till studsande studsbollar till rolig musik. Hitta takten eller öva på balansen. Genom den pedagogiska läran kunna finna rörelserna för att förstå jag och min rörelse tillsammans med sången & musiken.
DAGAR:
Lördagar 3-4 år:
Start 18:e Januari 2025:
Kl. 9:30 - 10:10
______________
Lördagar 4 år:
Start 18:e Januari 2025:
Kl. 10:20 - 11:00
______________
Söndagar fr. 4 år:
Start 19:e Januari 2025:
Kl. 10:15 - 10:50
________
BARNDANS INRIKTNING SHOWDANS 4-7år
Barndansklassen inriktning showdans avslutas med en liten barndansshow på våren.Showen med tema "Disneydags" sätts upp våren 2025 den 27 april på Dieselverkstaden. Från golv till stående fot, korvar, köttbullar, smygande katter, hundar, studsbollar, gå på alla fyra, smygsteg, elefantsteg, myrsteg i takt med musiken. Det är viktigt att kombinera några lätta steg som passar till musiken som är igenkännande eller bara tokigt roligt. Vi pedagoger använder ofta musik som känns igen eller är på svenska, så deltagarna kan identifiera sig till texterna tillsammans med rörelsen. SE, LYSSNA, FÖRSTÅ OCH GENOMFÖRA är trollstaven till att ha roligt på lektion. Inspireras och bli motiverad är utvecklingen till sin aktivitet. Vi jobbar mycket med kroppsuppfattningen, rumsuppfattning och taktkänsla för yngre deltagare. På så sätt utbildas deltagaren sin dans utveckling.
DAGAR:
Söndagar (4) 5 år:
Start 19:e Januari 2025:
Kl. 11:00 - 11:40
______________
Söndagar 5 - 6 år :
Start 19:e Januari 2025:
Kl. 11:50 - 12:35
OBS! Nytt datum för showen: 27:e april (ej 8:e april)
Vi människor är olika och och har olika inlärningssätt.
Med våra olika sinnen av metoder för inlärningen kan vara en syn människa som menas med fotografiska bilder, hörsel människa, göra människa så som följa John genom att deltagarna följer ledaren i skapandet. Med pedagogens intresse för hur yngre barns utveckling fungerar måste vi vara medvetna om och ha förståelse för de olika stadierna. Som dansskola planerar vi och inspirerar till god utveckling. Som dans- och musik-coach och ledare är det viktigt att inom showdans visa de olika dansstilar som kan finnas. När vi ledare får vetskap om andra och blir medvetna om hur vi kan hjälpa med förståelse till andra, kan vi sprida vidare kunskapen till våra deltagare i vår verksamhet. Ett själv är viktigt för att man ska kunna bli ett självständig individ och särskilja sig från andra personer och föremål som i bland i efterhand kan påverkas starkt av. Motivation, trygghet och koncentration är viktiga delar inom vårt pedagogiska utförande som ledare inom den konstnärliga ledarskap. Dessa klasser är oftast danspedagogerna som skapar sin klass efter sin personlighet och populäritet. Alla våra pedagoger är utbildade eller har undervisat i många år. En del är själva artister eller har arbetat som artist och vill fortfarande dela sin erfarenhet på dansskolan.